Surprise! We're having a baby girl! | picklesnhoney.com #pregnancy #announcement #baby #girl #vegan #cupcakes #recipe

Surprise!

Surprise! We're having a baby girl! | picklesnhoney.com #pregnancy #announcement #baby #girl #vegan #cupcakes #recipe

We’re having a baby! And it’s a girl! And she’s 21 weeks and 4 days old!

Some of you reached out to Aaron and me already and knew what was up, based on my hints in a few posts describing a weird-for-me two month vegetable hiatus. Let me just say, first trimester fatigue, all day nausea, and food aversions are no joke! I’m really thankful I was able to eat well in the months leading up to getting pregnant because I lived off of bagels, saltines, and citrus for weeks, and a walk with the dogs was all I could handle exercise-wiseβ€”and even that was a legit struggle.

Surprise! We're having a baby girl! | picklesnhoney.com #pregnancy #announcement #baby #girl #vegan #cupcakes #recipe

I plan to share more in a few upcoming posts as far as what I’ve been eating now that my appetite is back with a vengeance, supplements I’m taking, my must-have pregnancy products (spoiler: all the moisturizer!), books I’m finding helpful, and maybe a nursery tour if we can get our act together? If you’re interested in anything particular, let me know! And if you’re not interested, that’s okay too! I’ll still be keeping to my regular recipe posting schedule since I know you’re (mostly) here for the food. πŸ˜‰

Surprise! We're having a baby girl! | picklesnhoney.com #pregnancy #announcement #baby #girl #vegan #cupcakes #recipe

Thank you SO much for sharing in the fun with us! We’ve been wanting to tell you for months. xo

P.S. The cupcakes in the top photos are my vegan funfetti cupcake recipe sans sprinkles in the batter, with my vegan cream cheese frosting (the best!).


Share

Leave a Comment

  1. Erika says

    I knew it!! haha I’m so happy for you both! You’re going to be amazing parents!

  2. Rachel says

    Omg! I had no idea! I’m so happy for you and your family!!! Congrats, congrats, congrats!!

  3. Meghan says

    NO WAY!!! Congrats mama!!

    1. Thanks, Meghan! We’re still a little in disbelief too. πŸ˜‰

  4. Alexa says

    I’ve been following you for years and it’s so nice to watch your family grow!! Congrats!

    1. That’s so sweet, Alexa. Thank you for following along all these years!

  5. Mary says

    Congratulations!! ? What an exciting time for you and your growing family. Those cupcakes are adorable!

    1. Thanks! We’re both really excited (and nervous lol)!

  6. Heather says

    Oh my goodness! Congrats old friend πŸ™‚ Sending you and your family lots of love and good thoughts.

  7. Sarah says

    OMG my heart is so happy for you guys!! I love the photos too!

    1. Thanks, Sarah! So glad you like the photos. πŸ™‚

  8. Melissa says

    Yaaaay!!! Congrats to you both!! As someone else mentioned, I’ve been following your blog for years so I feel like I “know” you. πŸ™‚ I’m wishing you all the best and I hope you’re feeling great now that the dreaded first trimester is over! (it really is a doozy)

    1. I’m feeling SO much better now that 1st trimester nausea/fatigue has passed. I plan to share more about that in a few weeks. πŸ™‚

  9. Christine says

    So so excited for you!! Congratulations to your beautiful family!!

  10. Antoinette Vitrano says

    How exciting. Congratulations! You’re right — day-long sickness and fatigue for 3 months is no joke. My daughter-in-law is 3 1/2 months and finally feeling better. It was difficult for her. So glad you are feeling better and food is not longer an issue. Can’t wait to hear all of the details!

    1. Thanks, Antoinette! The 1st trimester was ROUGH. I wasn’t fully prepared for all of the food aversions and total lack of energy (even getting outside for a walk required all of my willpower). I’m glad your daughter-in-law is feeling better. The 2nd trimester is much more pleasant!

  11. How exciting! Congratulations to both of you.

    1. Thank you so much, Sheree!

  12. Jen says

    YAY!! Congrats mama! I had a feeling this announcement was coming!

    1. haha You have good attention to detail, Jen!

    1. Thanks, Michelle! πŸ™‚

  13. Tara says

    Congrats Amanda!!! I have been a follower of yours forever and I absolutely love everything you do. I’m just a couple weeks ahead of you and having my second baby!

    1. Congrats to you as well! How exciting!

  14. Beth says

    Congratulations!! I’m so excited for you and looking forward to reading about your experiences with pregnancy so far. πŸ™‚ P.S. Your photos are adorable!

    1. Thanks, Beth! I’m really happy you enjoyed the photos! πŸ™‚

  15. Soooooo happy for you guys, and glad your first trimester issues are behind you! These pictures are so adorable, and you guys are going to be such incredible parents!! xo-erin

  16. Michelle says

    Called it!!! This makes me so happy!! Congratulations!!!

    1. haha Yes, you did! Thanks, Michelle!

  17. Patti says

    Ha! Been reading your blog for years, kept wondering WHEN?! Congratulations!

    1. haha Thanks, Patti! We like to take our time. πŸ˜‰

  18. Jennifer says

    I hope you do post some about the whole baby/parenting process at some points. I wish there were more vegan parents who talk a bit about it that aren’t die hard health food guru hippies. Like you know, normal vegan parents? haha Congrats!

    1. haha Thanks, Jennifer! I plan to post a few more pregnancy updates, and then I’m sure baby/parenting process stuff will work its way in too (whether that’s dedicated posts or sprinkled into recipe anecdotes). We’ll definitely be figuring things out as we go! πŸ™‚

  19. Kait says

    AHHHHHHHH OMG CONGRATS!!!!!! SO HAPPY FOR YOU!

Cancel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

css.php